Hamile Kalmaya Hazır mısınız? Şansınızı Artırmak için 5 İpucu

hamile kalmak için 5 ipucu

Hamile kalmaya mı çalışıyorsunuz? Bu sadece doğum kontrolü olmadan ilişkiye girmekle ilgili değil. En doğurgan olduğunuz ayın doğru birkaç gününde korunmasız olarak ilişkiye girmeniz gerekir. Siz ve eşiniz diyetinize, yaşam tarzınıza ve kilonuza dikkat ederseniz ve iyileştirirseniz hamile kalma şansınızı da artırabilirsiniz.

Hamile kalma şansınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ebeveyn olmak için zamanın doğru olduğuna karar verdiyseniz, o zaman mümkün olan en kısa sürede hamile kalmaya hevesli olmanız olasıdır. Gebe kalmaya çalışan her 100 çiftin 80-90’ı bir yıl içinde gebe kalacaktır. Kalan 10-20 çift, bu sürecin daha uzun sürdüğünü veya gebe kalmaları için yardım almaları gerektiğini göreceklerdir.

Hamile kalma şansınızı artırmak için yapabileceğiniz şeyler var. Bunlar her ay en doğurgan günlerinizi belirlemeyi ve o zaman ilişkiye girmeyi içerir. Siz ve eşiniz diyetinizi, kilonuzu ve yaşam tarzınızı iyileştirerek doğurganlığınızı artırabilirsiniz.

İşte hamile kalma şansınızı artırmak için 5 önemli ipucu.

1- Ne Zaman Yumurtladığınızı Bilin ve Sonra İlişkiye Girin

Muhtemelen şimdiye kadar ne zaman yumurtlayacağınızı gerçekten hiç düşünmemişsinizdir. Gebe kalmaya çalışmadığınızda, hazırlıksız yakalanmamak için esas olarak regl döneminizin ne zaman sona ereceğine dikkat edersiniz.

Şimdi, döngünün ortasında ne olduğuna dikkat etmenin zamanı geldi. Sürenizin dolmasından yaklaşık iki hafta önce yumurtalıklarınız bir yumurta bırakır. Buna yumurtlama denir.

Hamile kalma şansınızın en yüksek olduğu ayın en doğurgan zamanıdır. Bunun nedeni, yumurtanızın serbest kalması ve kısa bir süre için spermle tanışmaya ve bir bebek yaratmaya hazır olmasıdır.

Yumurtladığınızı nasıl anlarsınız? Test kitlerini eczaneden veya bazal vücut termometresi alabilirsiniz. Ya da vajinal salgılarınıza dikkat edebilirsiniz. Yumurtlama zamanı civarında, biraz yumurta beyazına benzediğini fark edeceksiniz – berrak, esnek ve kaygan.

Sperm vücudunuzda 5 güne kadar yaşayabilir, yumurtanız ise sadece 12-24 saat sürer. Yani, yumurtlamadan önceki üç gün içinde veya yumurtlama gününde ilişkiye girerseniz, spermler yumurtanızla tanışmak için orada bekliyor olacaktır. Umarım hamile kalırsınız.

2- Sağlıklı Bir Vücut Ağırlığını Koruyun

Sağlıklı kiloda olmak hamile kalmayı kolaylaştırır. Bu hem erkekler hem de kadınlar için geçerlidir. Kadınlar için, zayıf veya fazla kilolu olmak hormon seviyenizi, yumurta kalitenizi ve adet döngünüzü etkiler. Erkekler için ise sperm kalitesini düşürür ve sertleşmeyi zorlaştırabilir.

Avustralyalıların yaklaşık üçte ikisi aşırı kilolu veya obezdir. Birkaç kilo bile düşürmek doğurganlığınızı artıracaktır.

3- İyi Beslenin

Gebe kalmadan önce daha sağlıklı beslenme alışkanlıkları geliştirmenin birçok faydası vardır. Kilonuzu yönetmenize yardımcı olabilir, hamile kalma şansınızı artırabilir ve hamilelik sırasında iyi beslenme alışkanlıklarına dikkat etmenize yardımcı olur.

Peki hamile kalmaya çalışırken ne yemelisin? Her gün 4-5 porsiyon sebze (en az iki porsiyonu yeşil yapraklı sebze olmalıdır) ve iki porsiyon meyve yemeyi hedefleyin. Şeker alımınızı sınırlamak ve tam tahıllara ve zenginleştirilmiş tahıllara odaklanmak için rafine karbonhidratları (kurabiyeler ve hamur işlerini) azaltın. Biraz da balık yemeye çalışın.

Tek başına bu değişiklikler, A vitamini, C vitamini, demir, folik asit ve magnezyum, potasyum, lif ve Omega-3 yağ asitleri gibi daha yüksek dozda önemli besinler almanızı sağlar.

Kafeini azaltmak da faydalıdır. Sigara içiyorsanız veya alkol içiyorsanız, şimdi bırakmanın tam zamanı.

4- Doğum Öncesi Vitaminleri Almaya Başlayın

Diyetiniz ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri sağlamalıdır. Bununla birlikte, hamilelikte belirli besin maddelerine daha fazla ihtiyacınız vardır ve ne kadar iyi yerseniz yiyin, ihtiyaç duyduğunuz her şeyi diyetinizden alamayabilirsiniz.

Doğum öncesi vitamin takviyeleri, özellikle aşağıdakilerin önemli kaynaklarıdır:

  • Spina bifida gibi nöral tüp kusurlarını önleyen folik asit
  • Vücudunuzun anne karnındaki bebeğinize oksijen sağlamasına yardımcı olan demir.

Doğum öncesi ve gebelik vitaminlerinin çoğu, kalsiyum, çinko, iyot ve A, B, C, D ve E vitaminleri gibi diğer birçok besin maddesini de içerir.

Diyabet, anemi veya tiroid bozukluğu gibi altta rahatsızlığınız varsa, doktorunuza ne almanız gerektiğini sorun. Daha yüksek dozda folik asit veya demire ihtiyacınız olabilir veya iyot içermeyen doğum öncesi bir vitamine ihtiyacınız olabilir.

5- Ne Zaman Yardıma İhtiyacınız Olduğunu Bilin

Hamile kalmak bazı insanlar için daha karmaşıktır. Durumunuza bağlı olarak, gebe kalmaya başlamadan önce doktorunuzu görmeniz gerekebilir. Ya da bir süredir hamile kamayı denediğiniz ve sonuca ulaşamadığınız için profesyonel tavsiyelere ihtiyacınız olabilir.

Siz veya eşiniz herhangi bir ilaç kullanıyorsanız, gebe kalmaya çalışmadan önce doktorunuzdan reçetelerinizi gözden geçirmesini isteyin. Bunun nedeni, normal koşullarda iyi olan birçok ilacın gebelik dönemlerinde sakıncalı olmasıdır.

Kaynak: peregianfamilymedical.com.au

Share

You Might Also Like